Digitala Vetenskapliga Arkivet

Ändra sökning
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
In search of a caring relationship: nursing students' notions of interactions in the nurse-patient relationship
Linnéuniversitetet, Fakulteten för Hälso- och livsvetenskap (FHL), Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV).ORCID-id: 0000-0002-5161-5801
Linnéuniversitetet, Fakulteten för Hälso- och livsvetenskap (FHL), Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV). (UVS)
Linnéuniversitetet, Fakulteten för Hälso- och livsvetenskap (FHL), Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV). (UVS)ORCID-id: 0000-0003-4630-7385
2021 (Engelska)Ingår i: Nurse Education in Practice, ISSN 1471-5953, E-ISSN 1873-5223, Vol. 50, nr January, s. 1-6, artikel-id 102954Artikel i tidskrift (Refereegranskat) Published
Hållbar utveckling
SDG 3: Säkerställa hälsosamma liv och främja välbefinnande för alla i alla åldrar
Abstract [en]

The aim of the study is to explore how nursing students talks about their notions on interactions in the relationship between nurse and patient. Empirical data has been obtained from 22 students in their first semester of the Swedish undergraduate nursing programme, applying thematic, individual interviews and using qualitative content analyses. The most significant finding is that although the students had none or limited pre-understanding of caring and the interaction between nurse and patient they were aware of the pre-supposes for establishing such an interplay, articulated in a desire to find out how to build an authentic and trustful caring relationship. Empirical data also show that the students, in the stage of beginners, were trying to identify and relate to basic concepts within caring science. The restricted understanding could then be understood as a matter of the students not being able to express more than they had words for. The results provide new insights into the interactions in the nurse-patient relationship, seen from the perspective of beginner students. These insights could be useful, for lecturers and clinical supervisors, who play a paramount role in the development of each student's acquisition of theoretical and practical knowledge.

Ort, förlag, år, upplaga, sidor
Elsevier, 2021. Vol. 50, nr January, s. 1-6, artikel-id 102954
Nyckelord [en]
nurse-patient interaction, caring relationship, caring actions, nurse education, hermeneutic interpretation
Nationell ämneskategori
Omvårdnad
Forskningsämne
Hälsovetenskap, Vårdvetenskap
Identifikatorer
URN: urn:nbn:se:lnu:diva-101207DOI: 10.1016/j.nepr.2020.102954ISI: 000614932700025PubMedID: 33360788Scopus ID: 2-s2.0-85098214526Lokalt ID: 2020OAI: oai:DiVA.org:lnu-101207DiVA, id: diva2:1528275
Tillgänglig från: 2021-02-15 Skapad: 2021-02-15 Senast uppdaterad: 2023-12-18Bibliografiskt granskad

Open Access i DiVA

Fulltext saknas i DiVA

Övriga länkar

Förlagets fulltextPubMedScopus

Sök vidare i DiVA

Av författaren/redaktören
Albinsson, GunillaCarlsson Blomster, MonicaLindqvist, Gunilla
Av organisationen
Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)
I samma tidskrift
Nurse Education in Practice
Omvårdnad

Sök vidare utanför DiVA

GoogleGoogle Scholar

doi
pubmed
urn-nbn

Altmetricpoäng

doi
pubmed
urn-nbn
Totalt: 107 träffar
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf