Digitala Vetenskapliga Arkivet

Ändra sökning
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Comparing attitudes and preferences towards multiracial advertisement in Sweden and the US: Exploration through eye-tracking
Malmö universitet, Fakulteten för kultur och samhälle (KS), Institutionen för globala politiska studier (GPS). Malmö universitet, Malmö Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare (MIM).ORCID-id: 0000-0003-0137-5528
Rochester Institute of Technology (RIT), USA.
Malmö universitet, Fakulteten för kultur och samhälle (KS), Institutionen för globala politiska studier (GPS). Malmö universitet, Malmö Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare (MIM).ORCID-id: 0000-0002-4377-0772
Associate Professor of Ergonomics, Lund University.
Visa övriga samt affilieringar
2020 (Engelska)Rapport (Övrigt vetenskapligt)
Abstract [en]

This article is based on the results of a pilot study which examines and compares how multiracial and multiethnic advertisement is looked at and perceived in Sweden and the US. Research involving eye-tracking is growing in several disciplines but still underexplored in the Social Sciences. Eye trackers enable recording of eye movements both in a natural and isolated/experimental context. Combining eye-tracking data and other types of traditional data such as interviews or surveys has a great potential to analyze and challenge the data bias, such as social desirability needs and race of interviewer effect. Even though we did not find any statistically significant results due to the limited sample size, the results points to interesting trends and tendencies which need to be addressed in further studies. We did not find any statistically significant differences in the preference in monocultural advertisements among Swedish and American students. However higher prior interracial exposure had some significance in a higher preference in multicultural advertisement.

Ort, förlag, år, upplaga, sidor
Malmö University, Malmö Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare (MIM) , 2020. , s. 23
Serie
MIM Working Paper Series ; 20:2
Nyckelord [en]
Eye-tracking, racial preference, multiracial advertisement, Sweden, US
Nationell ämneskategori
Samhällsvetenskap
Identifikatorer
URN: urn:nbn:se:mau:diva-12911DOI: 10.24834/isbn.9789178770700Lokalt ID: 31058ISBN: 978-91-7877-070-0 (tryckt)OAI: oai:DiVA.org:mau-12911DiVA, id: diva2:1409957
Tillgänglig från: 2020-02-29 Skapad: 2020-02-29 Senast uppdaterad: 2024-08-05Bibliografiskt granskad

Open Access i DiVA

fulltext(573 kB)262 nedladdningar
Filinformation
Filnamn FULLTEXT01.pdfFilstorlek 573 kBChecksumma SHA-512
6a1dcf7304eb40445d5f040ff698c746d1b3ae3a91e0e57b59211270e0bef91fef4a758a857c975380e2310850c6b3d0c1d0a83cb37ec559a5a1e69ee1f8e6f6
Typ fulltextMimetyp application/pdf

Övriga länkar

Förlagets fulltext

Sök vidare i DiVA

Av författaren/redaktören
Osanami Törngren, SayakaAdolfsson, Caroline
Av organisationen
Institutionen för globala politiska studier (GPS)Malmö Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare (MIM)
Samhällsvetenskap

Sök vidare utanför DiVA

GoogleGoogle Scholar
Totalt: 264 nedladdningar
Antalet nedladdningar är summan av nedladdningar för alla fulltexter. Det kan inkludera t.ex tidigare versioner som nu inte längre är tillgängliga.

doi
isbn
urn-nbn

Altmetricpoäng

doi
isbn
urn-nbn
Totalt: 336 träffar
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf