Digitala Vetenskapliga Arkivet

Driftinformation
Ett driftavbrott i samband med versionsuppdatering är planerat till 24/9-2024, kl 12.00-14.00. Under den tidsperioden kommer DiVA inte att vara tillgängligt
Ändra sökning
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Ledarskap i klassrummet: En kvalitativ studie om hur fyra lärare förhåller sig till pedagogiskt ledarskap
Södertörns högskola, Lärarutbildningen.
2010 (Svenska)Självständigt arbete på avancerad nivå (yrkesexamen), 10 poäng / 15 hpStudentuppsats (Examensarbete)Alternativ titel
Leadership in the classroom : A qualitative study of how 4 teachers relate to educational leadership (Engelska)
Abstract [en]

The purpose of this study is to analyse the attitude of four teachers to leadership in the classroom. The main research questions asked were:

  • What are the teachers` views on leadership in the classroom?
  • What does good versus  bad leadership mean to the teachers?
  • What factors influence the teachers' leadership in the classroom, according to themselves?

The method used is the qualitative method and interviews, which is my empirical material, I relate to different theories and previous research of leadership.

The curriculum for the compulsory school system, the pre-school class and the leisure-time centre, Lpo 94, says a lot about how both the school and the teacher must pursue a democratic activity; the teacher must have a democratic leadership in the classroom (Lpo 94, s. 5). At school, the pupils should be met with respect, they should feel safe and be motivated to learn. They must constantly develop and have lots of opportunities to experience the joy of making progress (Lpo 94, s. 7).

A teacher's leadership is all about control and leading students to the goals that are set up and that pupils should achieve. Knowledge and development are the most important factors in school and therefore it is important to find out what different leadership styles that are most successful.

Ort, förlag, år, upplaga, sidor
2010. , s. 39
Nyckelord [en]
Leadership, democracy, learning and development
Nyckelord [sv]
ledarskap, demokrati, lärande och utveckling
Nationell ämneskategori
Pedagogik
Identifikatorer
URN: urn:nbn:se:sh:diva-5322OAI: oai:DiVA.org:sh-5322DiVA, id: diva2:383928
Uppsök
samhälle/juridik
Handledare
Examinatorer
Tillgänglig från: 2011-01-10 Skapad: 2011-01-06 Senast uppdaterad: 2011-01-10Bibliografiskt granskad

Open Access i DiVA

fulltext(93 kB)5557 nedladdningar
Filinformation
Filnamn FULLTEXT01.pdfFilstorlek 93 kBChecksumma SHA-512
9e438f73a5931b1ad0584d6aa6326b3138c7ab5b47b263c51dd8014303a1c0bfc309abab5874cb70528b70aae2f2421363b1eca6879f2e9444412db5646046cc
Typ fulltextMimetyp application/pdf

Sök vidare i DiVA

Av författaren/redaktören
Abbas, Amal
Av organisationen
Lärarutbildningen
Pedagogik

Sök vidare utanför DiVA

GoogleGoogle Scholar
Totalt: 5564 nedladdningar
Antalet nedladdningar är summan av nedladdningar för alla fulltexter. Det kan inkludera t.ex tidigare versioner som nu inte längre är tillgängliga.

urn-nbn

Altmetricpoäng

urn-nbn
Totalt: 9479 träffar
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf