Digitala Vetenskapliga Arkivet

Ändra sökning
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Migration trajectories of Nigerian students in the United Kingdom: A study of their social integration experiences
Malmö universitet, Fakulteten för kultur och samhälle (KS), Institutionen för globala politiska studier (GPS).
2024 (Engelska)Självständigt arbete på grundnivå (kandidatexamen), 180 hpStudentuppsats (Examensarbete)
Abstract [en]

This thesis aims to investigate social integration experiences of Nigerian students in the United Kingdom, focusing on the influence off participating in social activities and building connections with the local community. The research aims to understand how these factors contribute to the overall social integration of Nigerian students in the United Kingdom. Study shows that many of the participants form meaningful social connections with natives in their host communities. However, few expressed a preference for maintaining cultural boundaries and avoiding social connections. Findings show that, sense of belonging within the host community was found to be influenced by personal ideologies, experiences, cultural background, and attitudes. The outcome of this study provides deeper understanding of the challenges faced by migrants during the process of acculturation, it also reiterates the significance of establishing inclusive and supportive environments to facilitate migrants’ integration into the host community.

Ort, förlag, år, upplaga, sidor
2024. , s. 56
Nyckelord [en]
Nigeria, ethnic relations, social connection, sense of belonging, social integration
Nationell ämneskategori
Internationell Migration och Etniska Relationer (IMER)
Identifikatorer
URN: urn:nbn:se:mau:diva-65066OAI: oai:DiVA.org:mau-65066DiVA, id: diva2:1828692
Utbildningsprogram
KS GPS International Migration and Ethnic Relations
Presentation
2023-08-24, NI:A0411, Niagara 9C, Nordenskioldsgatan 1, Malmo, 15:45 (Engelska)
Handledare
Examinatorer
Tillgänglig från: 2024-02-06 Skapad: 2024-01-17 Senast uppdaterad: 2024-02-06Bibliografiskt granskad

Open Access i DiVA

fulltext(613 kB)911 nedladdningar
Filinformation
Filnamn FULLTEXT02.pdfFilstorlek 613 kBChecksumma SHA-512
a0740eb018866733e4b08ef49f77e0a8184341fac98784fdab6dd20329dac3c2f29e235844206a98f2e74c6e6e0be3be5a1b1fe2380577afa558a4ae0b510b40
Typ fulltextMimetyp application/pdf

Sök vidare i DiVA

Av författaren/redaktören
AJETOMOBI, SEUN OLUSOLA
Av organisationen
Institutionen för globala politiska studier (GPS)
Internationell Migration och Etniska Relationer (IMER)

Sök vidare utanför DiVA

GoogleGoogle Scholar
Totalt: 913 nedladdningar
Antalet nedladdningar är summan av nedladdningar för alla fulltexter. Det kan inkludera t.ex tidigare versioner som nu inte längre är tillgängliga.

urn-nbn

Altmetricpoäng

urn-nbn
Totalt: 372 träffar
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf