Ändra sökning
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Närområdesexkursioner och inre motivation för bättre lärande: en studie i svenska gymnasieskolan
Uppsala universitet.
Högskolan i Gävle, Akademin för teknik och miljö, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad, Samhällsbyggnad, GIS. (Geospatial information science / Geomatik / Geomatics)ORCID-id: 0000-0002-3884-3084
2015 (Svenska)Ingår i: Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education, ISSN 2000-9879, Vol. 2015, nr 1, s. 22-46Artikel i tidskrift (Refereegranskat) Published
Abstract [en]

This paper reports results from two locally based geography excursions at two secondary schools in Sweden, in order to study how the pupils’ own experience from the local neighborhood, intrinsic motivation, and flow interact during the learning process to see if these parameters affect their understanding and knowledge of the studied objects. The methods used were observations during the excursions, as well as interviews and questionnaires afterwards. The results show that the pupils believe that they learn more when studying objects in their natural environment, i.e. outside their classroom. Furthermore, the results show that intrinsic motivation may be difficult, but not impossible, to achieve, and also that there are good opportunities for attaining flow. If the pupils can see patterns and structures of the objects and processes studied, they will start understand and gain knowledge. This process will increase chances for intrinsic motivation, which will further increase understanding and knowledge, and attaining flow. Once achieved, a spiral process of continued flow, continued intrinsic motivation, and increasing knowledge may be maintained.

Ort, förlag, år, upplaga, sidor
2015. Vol. 2015, nr 1, s. 22-46
Nyckelord [en]
Locally based excursions, Intrinsic motivation, Flow, Geography, Secondary school education
Nyckelord [sv]
Närområdesexkursioner, Inre motivation, Flow, Geografi, Gymnasieutbildning
Nationell ämneskategori
Naturgeografi Geologi Kulturgeografi Didaktik
Identifikatorer
URN: urn:nbn:se:hig:diva-18903OAI: oai:DiVA.org:hig-18903DiVA, id: diva2:815211
Tillgänglig från: 2015-05-29 Skapad: 2015-02-02 Senast uppdaterad: 2018-03-13Bibliografiskt granskad

Open Access i DiVA

fulltext(387 kB)650 nedladdningar
Filinformation
Filnamn FULLTEXT01.pdfFilstorlek 387 kBChecksumma SHA-512
9fda58e356aab8f2faaf9a6f2dd0b9942eaee34561e4162bc43b52b080db1191889ec325322e25e45135fd2e04f579980dbe7d50a9494af0590faea29e348c1a
Typ fulltextMimetyp application/pdf

Övriga länkar

Link to full text (Open access)Nordidactica

Sök vidare i DiVA

Av författaren/redaktören
Brandt, S. Anders
Av organisationen
Samhällsbyggnad, GIS
I samma tidskrift
Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education
NaturgeografiGeologiKulturgeografiDidaktik

Sök vidare utanför DiVA

GoogleGoogle Scholar
Totalt: 650 nedladdningar
Antalet nedladdningar är summan av nedladdningar för alla fulltexter. Det kan inkludera t.ex tidigare versioner som nu inte längre är tillgängliga.

urn-nbn

Altmetricpoäng

urn-nbn
Totalt: 1186 träffar
RefereraExporteraLänk till posten
Permanent länk

Direktlänk
Referera
Referensformat
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Annat format
Fler format
Språk
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Annat språk
Fler språk
Utmatningsformat
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf